Съдът не откри дискриминация към българите
Красимир Жеков, пловдивчанин и клиент на EVN, заформи съдебна сага в битката си срещу EVN. Битката между българина и енергийната компания стартира с жалба от страна на Жеков към Комисията за защита от дискриминация (КЗД), информира Plovdivutre. В започнатото съдебно дело клиентът на енергийното дружество успял да докаже, че EVN дискриминира клиентите си с различни тарифи за включване на прекъснат ток.
Проверката на Жеков установила, че всички пловдивчани плащат тлъста сума за повторно включване след неплатена сметка – 19 лева. Изненадващо, клиентите на дружеството в ромския квартал “Столипиново” плащали само 6.50 лева за възстановяване на електрозахранването, информира пловдивското издание.
Причина за сериозното разминаване в цените били монтираните дистанционни електромери. Красимир Жеков настоятелно поискал от EVN монтирането на подобен електромер, но енергийното дружество отказало, защото клиентите нямали право сами да избират обслужващата ги апаратура. Дружеството не можело да си позволи разход за техници в жилищен район “Тракия” в Пловдив, за да монтира така исканата от клиента апаратура, обяснили отказа си от EVN.
Комисията на защита от дискриминация преценила, че Красимир Жеков има право, става ясно от Решението на КЗД от 20 април 2011 г., което е в полза на Жеков.
EVN обжалвало решението пред Върховния административен съд (ВАС) и на 21 юни 2011 г. ВАС се произнесъл в полза на енергийното дружество, уточниха от пресцентъра на КЗД. Съдът мотивира решението си чрез следните аргументи: “неизправният абонат” е трябвало да заплати по-висока такса за услугата не на база лично отношение, а поради техническото оборудване, което предполагало повече разходи за дружеството. От това последвал извода, че няма нарушение на Закона за защита от дискриминация. И още: обвинението за неравно отношение към клиентите на EVN било неоснователно, решили съдиите от Върховния административен съд. ЕVN имала фирмена политика, която решавала къде и какъв електромер да бъде поставен, съобщи Plovdivutre.
Предстои проверка за аналогични неравни такси към различни клиенти и в други райони, обслужвани от EVN, както и от другите електроразпеделителни дружества в страната.
Изпращайте Вашите сигнали по темата!
Всички Ваши сигнали, проверки, жалби и пр. по темата, ще бъдат публикувани, уважаеми читатели.
Съдебната система в България мирише на корупция!!! “ ЕVN имала фирмена политика, която решавала къде и какъв електромер да бъде поставен,“ Това не е оправдание, тъй като тази фирма е монополист в района и всяка такава „фирмена“ политика би трябвало да се съобразява с мнението на потребителите.
За тези на снимката ,коментарът е излишен!