Началникът ви е тиранин? Ето причината / Independent

1_1045Андреас Смит

В последно време тиранията на работното място е твърде разпространено явление, което се обяснява с тежкото икономическо положение, пише за  Independent Андреас Смит. За пример той използва актуални признания от пострадали – сътрудници на британската Care Quality Commission, където неотдавна била извършена проверка. Например: „Мениджърът ме хокаше право в лицето, пред целия екит. След събранието ми се извини. Аз се разболях и шест седмици бях в болнични“. „Той пред всички ме посъветва да отслабна – да ходя на фитнес или да си купя велосипед. Бях публично шокирана и унизена“.

Запознавайки се с жалбите, авторът прави изводите: сред началинците-тирани преобладат жените. Тиранията е симптом на общата нестабилност на фирмата или организацията.

Според оценката на екперта Франс Силиерса, тиранията често се наблюдава по време на крупна реорганизация. Слабите ръководители, сблъсквайки се с неочаквани трудности, откриват само един изход – започват да хокат подчинените си. Но и работниците не винаги са невинни жертви. „Някои жалби за тиранично поведение са напълно обосновани, но други са само защитен механизъм“, – пише авторът. Един от мениджърите отбелязва: „Много е трудно да ръководиш некомпетентни работници така, че те да не ти се обидят“.

Какво да посъветваме началниците? Авторът прилага съвета на неназован американски морски пехотинец – капитан, служил в Ирак: „Най-добрите и най-ефективните лидери постоянно и целенасочено проявяват доброта. С времето те създават най-добрите и най-ефективните екипи“.

Източник: Independent http://www.independent.co.uk/voices/comment/is-there-bullying-in-your-workplace-heres-why-8738196.html

Един отговор на “Началникът ви е тиранин? Ето причината / Independent

  1. Въпреки, че като цяло презирам американизма, неговите „ценности“ и някои елементи от щатската „култура“… Трябва да заявя, че в щатите имат и много ценни постижения, които трябва да бъдат ползвани и пазени. Това е например невероятното умение на щатските мениджъри (добрите и обучените, разбира се) да ръководят добре КАКЪВТО И ДА Е персонал. Даже и да е някаква „сган от кол и въже“. Какъвто „материал“ им дадат – с такъв работят, и при това успяват да се справят. Умеят да проявяват правилно отношение – справедливост, настойчивост, умереност, тактичност, разбиране, умеят да водят диалог и да изслушват, да мотивират хората. Наказват така, че да не можеш даже да възразиш – но и дават шанс да се поправиш… Отделно от това, че умеят да построят добра организация на колектива – с добре развита вертикална и хоризонтална структура, с добри двупосочни комуникации, с вътрешно-фирмена етика, правила и стандарти… И в крайна сметка, успяват да постигнат нужните резултати. Работил съм там, затова говоря от първа ръка. Може би не във всяка фирма е така. Но в България никъде не съм чул за нищо подобно – нито в една фирма, освен ако не е чужда, естествено. Ръководните умения са според мен една от областите, където можем и трябва да се поучим от щатските началници.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s