Германия опроверга версията на Запада за съпричастността на Русия към гибелта на малайзийския авиолайнер
След редица жестове за примирие руската дипломация може най-накрая да тръгне в контранастъпление на фронта на информационната война със Запада. В петък, 19 септември, по молба на Русия в Ню Йорк ще се съберат участниците в Съвета по сигурност към ООН, за да обсъдят разследването на авиокатастрофата на малайзийския Боинг 777 над Донбас.
Заседанието ще започне в 18 ч. московско време. Постоянното представителство на Русия в ООН се позовава на приетата след авиокатастрофата резолюция 2166, в която се казва, че генералният секретар на ООН трябва периодично да представя пред Съвета за сигурност отчети за хода на разследването. Имайки предвид, че инициатор за конкретното заседание е Русия, то събитието, както може да се предполага, няма да има формален характер. Допускаме, че руската делегация няма да пристигне с празни ръце, а с изрядно изготвена домашна работа, която, по всяка вероятност, ще има сензационен характер. Припомняме, че митът за руската следа в трагедията със самолета е един от ключовите елементи в пропагандната риторика на Запада. Според „легендата“, Москва участва в украинския конфликт пряко, а това означава, че носи отговорност за ескалацията.
За това, че международната общност е морално съзряла за „информационната бомба“, опровергаваща обвиненията на Запада за съпричастността на Русия към гибелта на онези нещастни 300 човека, показват последните новини от Германия.
Помощта в разобличаването на антируската версия за авиокатастрофата дойде от място, което никой не подозираше – от немския Бундестаг. На сайта на парламента на Германия тези дни се появи текст от меморандум, от който следва, че полет БН17 е бил ударен не от ракета „Бук“, изстреляна от „проруски сепаратисти“, което беше твърдението на западните политици и медийните пропагандатори. Според данните на немското МВнР, подписани от зам. министъра на външните работи Маркус Едерер, малайзийският Боинг е бил ударен от ракета, изстреляна от комплекс С-125 (по класификацията на НАТО – SA-3). Става дума за стар съветски комплекс „Нева“ (с нова експортна модификация „Печора“), който отдавна е снет от въоръжение и заменен с по-съвременен С-300 (същият този „Бук“). Основната интрига е в това, че споменатият С-125 и до днес е на въоръжение, и, съдейки по всичко, активно се използва от украинската армия.
Новите сензационни сведения станаха известни благодарение на немската лява опозиция в Бундестага, която внесе запитване до правителството. В писмения отговор немското правителство беше принудено да признае, че в деня на трагедията във въздушното пространство на Украйна са патрулирали два натовски самолета от електронното разузнаване АУАКС. Точно те са фиксирали сигналите от системата на ПВО, които са идентифицирани като зенитно-ракетен комплекс SA-3, а също и сигнал от друго радарно устройство, което „не може да бъде идентифицирано“.
Появата на версията, че малайзийският Боинг е бил свален от зенитно-ракетен комплекс „Печора“ доказва вината на украинската армия.
Специалистите много добре знаят, че С-125 отдавна не е на въоръжение в Русия. Затова пък и до днес този комплекс се използва в украинската армия. По време на заседанието на Съвета по сигурност към ООН би трябвало по повода да бъде прието някакво решение. Защото целият свят гръмна от преките обвинения на Запада за вината на Русия. Е, както виждате, не им се получи. Сега, когато стана ясно, че нито опълченците, а още повече руснаците, нямат нищо общо с трагедията, разследването трябва да завърши с подобаващи изводи.
Проблемът е в това, че Русия може да приложи аргументи, но не може да докаже нищо, защото руснаците никога не са имали контрол над мястото на трагедията на МН17. Руската позиция може да се интерпретира така, както е угодно на Запада. Хубавото е, че руското ръководство отдавна се справя отлично със западната юридическа казуистика и ще използва слабите места в доказателствата срещу Русия.
Очаква се, че Москва ще успее да демонстрира липсата на аргументи в Запада по отношение на т.нар. „руска следа“. Руските представители със сигурност ще акцентират върху нечистоплътната политика на САЩ и ЕС, които премълчават вината на Киев, очерняйки опълченците и Русия. Имаме пълното основание да твърдим, че в най-близко веме цялата тази риторика около украинската криза рязко ще се промени.
Да, в Донецк има война. При това война без всякакви правила. Макар Вашингтон и Брюксел да твърдят, че Киев се държи коректно.
Вероятно от гледна точка на атлантическия елит това е правилна политика, но от позицията на общочовешкия морал, това, което се случва в Украйна, е абсолютна гавра с човечността.
Рефренът на руската стратегия трябва да е твърдението, че Русия не е страна в конфликта в Украйна. Да, Русия морално, политически и дипломатически подкрепя въстаниците. Да, руските доброволци се сражават на страната на Новорусия, там руснаците изпращат хуманитарна помощ…Но това не дава основания да се твърди, че Русия е страна в конфликта, както твърди Западът. И това трябва да се припомня постоянно. Ето защо Русия е заитересована да осветли напълно случилото се с Боинга над Донбас.
Сред голяма част от опълченците битува схващането, че между Русия и Запада е налице някаква договорка. Не е тайна, че след подписването на минския протокол от тристранната контактна група съпротивата в Новорусия тръгна в контранастъпление. Страстите не са утихнали и след сключването на примирието. Донецк е бомбадиран всеки ден. Четирима души бяха убити само в сряда. Да не забравяме и следното: пред опълченците стои задачата да си върнат Краматорск, Мариупол, Славянски и другите населени места от бившите Донецка и Луганска области.
Що се касае до позицията на Германия, тя може да бъде интерпретирана и по друг начин. Германия се държи достатъчно сдържано по отношение на украинската криза. Без всякакво съмнение САЩ притискат Германия. И това е видно от всички. Това, че в сайта на Бундестага се появява неудобна за западната пропаганда информация, ни подсказва, че Германия заема по-особена позиция по въпроса.
Берлин дава да се разбере, че каквито и инсинуации да се размятат из пресата за някаква потайна война, Германия предпочита да се облегне на фактите.
Допускаме, че това е обективен резултат от натиска, който упражнява немския бизнес, който най-сериозно пострада от антируските санкции.
Немците, разбира се, не са алтруисти, но като хора, които изгубиха войната и постоянно се намират под пресата на денацификацията, допускаме, че те изхождат от каузите на пацифизма. Германия се стреми по всякакъв начин да покаже своята обективност по отношение на украинската криза. Ако немците знаят нещо, то те го казват. Защото се страхуват да не бъдат хванати, че лъжат.
Но да се върнем към системата С-125.
Да, тя е снета от въоръжение в руската армия. Това се случва през 1998 г. Между „Бук“ и „Печора“ има приципна разлика. „Бук“ е мобилен комплекс. „Печора“ е система, която се разгръща за няколко часа.
Сигналите от двете системи могат да се сбъркат само, ако при „Бук“ е активирана системата за радарно прицелване. Сами разбирате, че няма как руснаците просто да са изстреляли ей-така в небето нещо и изведнъж…хоп, попаднали на малайзийския Боинг. Такава цел на височина 10 км трябва задължително да бъде съпроводена, за да може на базата на нейните координати да се прицели ракетата. И двата зенитно-ракетни комплекса използват сантиметрови диапазони. Много е лесно те да бъдат идентифицирани.
Припомняме, че в доклада на холандските експерти за катастрофата на Боинга над Донецк се прилага разшифровката на разговора на екипажа с диспечерите от Днепропетровск и Ростов-на-Дон, но бяха публикувани само кратки фрагменти от разговора…
От тези фрагменти не се разбра почти нищо, апропо. Не става ясно как така полетът се е озовал точно на това място, какво се е случило в момента на катастрофата… А ако съдим от катастрофата на Ту-154 над Черно море в миналото, дело на украинските военни, изникват доста въпросителни и около ситуацията с Боинга…От разшифровката на разговорите при Ту-154 става ясно, че един от членовете на екипажа казва на командира „нещо ни улучи“. А когато самолетът започва да пада, пилотите няколко пъти се опитват да влязат във връзка със зоналния сектор. Нали никой не вярва, че екипажът на Боинга не е правил аналогични опити да влезе във връзка. Екипажът при всички случаи е длъжен да отреагира при попадение върху корпуса на самолета, защото започва рязка дехерметизация.
Когато самолетът започва да губи височина, той става неуправляем, не е изключено вече да е и горял. От психологическа гледна точка е ясно, че летците са опитали всякакви начини за връзка. Повече от видно е, че тук има нещо гнило, затова и се премълчава напълно умишлено от украинските експерти.
Нали не сте пропуснали новината, че мястото на катастрофата беше подложено на мощен артилерийски и ракетен огън, за да се унищожат максимално уликите. Макар, че всеки квалифициран специалист може прекрасно да види това, което му е нужно по въпроса и от оскъдните улики…
Има и друга гледна точка около немската позиция.
Да, немските политици предоставиха гореописаната информация, но тя по-скоро не прояснява, а изкривява реалната картина около случилото се в небето над Донбас.
Независимо от факта, че самолетите АУАКС са фиксирали дейност на зенитно-ракетен комплекс „Печора“, видът на уврежданията върху Боинга, се различават от пораженията от ракетите от тази система. Припомняме, че „Печора“ нанася поражения с ромбовидна форма.
Освен това, споменатият ЗРК има стартов прахов ускорител. Затова при пускането на ракета след нея се проточва димен шлейф, който дълго време се задържа в атмосферата. Да не забравите, че самолетът е свален над гъстонаселен район. А никой не е видял такъв димен шлейф. Излиза, че никой не е видял стартът на ракетата.
Тогава коя от версиите е правдоподобна?
Напълно е вероятна версията, че Боингът е свален от изтребители. Доказателство е видът на получените пробивни „рани“ в самолета. Те имат двойнствен произход. От една страна, открити са повреди в кабината на пилотите. Те говорят удари от снаряди от авиационно оръжие. От друга страна, в централата част на фюзелажа има пробойни, които обикновено се получават от удар с предна част на бойна ракета клас „въздух-въздух“.
Очевидно е, че след бомбардирането на остатъците от самолета на земята, картината е силно изкривена. Но ако съберем всички доказателства, могат да се открият осколки от поразените части.
Дали някога тайната около малайзийския самолет ще стане явна, никой не знае.
На този етап за Запада това е неприемлив вариант. А Русия няма възможност да събере доказателства.
Но е абсолютно очевидно, че истинският виновник за гибелта на невинните хора в небето над Донбас са украинските изтребители от ПВО. А да се каже това на света, означава да се признае за виновен не само майданският режим, но и неговите покровители и вдъхновители от Вашингтон и Брюксел, които активно прикриват престъпленията на неонацистка Украйна.
Укарайна не е неонацистка а еврейска което е още по опасно за народа и съседите им.До кога ще се правим на идиоти и при еврейски преврат а сега и чисто еврейско правителство ще намесваме всички други но не световния ционизъм.
Така е. Само че, хунтата в Укралайна не е „еврейска“, а е ционистка, за да сме по-точни. Нацизмът е старо оръжие на ционистите. При това той може даже да бъде и анти-еврейски, това ционистите изобщо не ги стряска. Нали и Хитлер вършеше пак тяхната работа?
Обичам да чета свободни съчинения на неграмотни журналисти:
„… става дума за стар съветски комплекс „Нева“ (с нова експортна модификация „Печора“), който отдавна е снет от въоръжение и заменен с по-съвременен С-300 (същият този „Бук“) “
Що за глупости??? Поне да бяхте проверили – има достатъчно информация в Мрежата!
И твърде много от базовите твърдения в статията са просто изсмукани от пръстите…
Да бе, да Станиславчо, явно ти разбираш дори повече и от Бундестага! И това далеч не е единствената статияа оневиняваща напълно Русия. Има такова разследване и на канадците и на други специалисти. Но ти си наааай-умния, разбира се.
И аз от пръв поглед забелязах неточност. С-300 няма нищо общо със системата „Бук“, това са системи от съвсем различен клас. Впрочем, в статията няма твърдения „изсмукани от пръстите“, има технически неточности. Да, ако бях редактор, щях да приема критиката. Трябва по-добре да се познава материята, преди да се пише, да се вниква в смисъла и много да се внимава в превода. Иначе моментално се предизвикват подобни коментари, като на трола „Станислав“.
Кой ще се извини на Русия…
Никога, никой хищник не се извинява на съществото, което възприема единствено като храна.